خط ۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: مشهد در آینده‌ای نه چندان دور زمینه ارتقا زیارت را فراهم می‌کند

  • کد خبر: ۲۱۶۵۷۷
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
استاندار خراسان رضوی: مشهد در آینده‌ای نه چندان دور زمینه ارتقا زیارت را فراهم می‌کند
استاندار خراسان رضوی گفت: بسیار امیدوار هستیم که در آینده‌ای نه چندان دور مشهد در ارتباط با زیارت بتواند در وهله اول مشکلات را حل کرده و در وهله بعدی ارتقا را فراهم کند. 

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری امروز، ۲۰ اسفندماه، در افتتاح پروژه اصلاح و نوسازی زیرگذر حرم مطهر رضوی که در سالن همایش‌های آستان قدس برگزار شد، اظهار کرد: از تلاش‌ها و زحمات همه مسئولان و دستگاه‌ها به ویژه در مشهد مقدس، شهر امام رضا(ع) تقدیر و تشکر دارم.

وی افزود: بدیهی است در محدوده حرم این تلاش‌ها با توجه به ملاحظات و محدودیت‌هایی که وجود دارد هم بسیار سخت و هم بسیار اثربخش است. تولیت آستان قدس رضوی به جد نگران هستند، تلاش می‌کنند، اراده دارند و برنامه‌های بسیار خوبی وجود دارد.

نظری بیان کرد: موضوع زیارت در سطح ملی مطرح بوده و ظرفیت تشکیلاتی ایجاد شده که مرحله به مرحله و گام به گام اثربخشی‌های خود را خواهد داشت. در سطح استان نیز همه مسئولان ما این اراده را دارند و به ما منتقل می‌شود که با یک جهت‌گیری درست، هماهنگی و هم‌افزایی بتوانیم در زمینه طراحی، برنامه‌ریزی و عملیات وظیفه خودمان را در شهر امام رضا(ع) انجام دهیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه همه جنبه‌های این شهر مقدس تحت تاثیر زیارت است، عنوان‌ کرد: اگر امروز از اقتصاد صحبت می‌کنیم، اقتصاد زیارت در اولویت قرار دارد. اگر بحث از خدمت داریم، خدمت به زائران به عنوان اولویت این شهر بلکه استان است. حمل‌ونقل، امنیت، اسکان، اقامت و شهرسازی همه تحت تاثیر موضوع بسیار بااهمیت زیارت قرار دارند.

وی ادامه داد: تمام آنچه در این شهر اتفاق می‌افتد، به انحا مختلف تحت تاثیر موضوع بسیار راهبردی و بااهمیتی به عنوان زیارت قرار می‌گیرد و در حال طراحی و برنامه‌ریزی است. مسئولان در ارتباط با درمان به این باور رسیدند که زائردرمانی به این دلیل مهم است که افراد مراجعه‌کننده به مشهد از کشورهای دیگر و حتی سایر استان‌ها اعتقاد دارند در جوار آقا علی ابن موسی الرضا(ع) درمان اثربخش است و دو سود درمان معنوی و جسمانی دارد. بنابراین مشخص است که رویکردها و جهت‌گیری‌های ما متولیان و مسئولان چه باید باشد.

نظری گفت: در زمینه حضور زائر در مشهد باید نگاه بلندمدت و کلانی در زمینه اقامت و خدمات زائر داشته باشیم و یک افق گسترده ترسیم کنیم. یک انسجام رویکردی، فکری و جهت‌گیری در سطح استان و در ارتباط با مشهد وجود دارد که ما باید این انسجام نرم‌افزاری را به انسجام عملیاتی منتقل کنیم. با پراکنده‌کاری، متفرق شدن و هر کس به سویی رفتن موفق نخواهیم شد.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: در این لایه و سطح نیز از یک انسجام و اتحاد اجرایی و عملیاتی برخوردار هستیم نه به این معنی که مشکلی وجود ندارد. این مهم است که ما مسئولان چگونه با این پدیده‌ها، مشکلات، عوارض و اتفاقات مواجه می‌شویم و نگاه ما چه نگاهی است، نگاه حل مسائل.

وی خاطرنشان کرد: وقتی ما اهداف بلند، گسترده و بااهمیت را در مشهد دنبال می‌کنیم، عاری از اشکال نیست اما سرمایه ما همین اتحاد و اتفاق است. آینده بسیار امیدوارکننده بوده، حرکت‌ها آغاز و ظرفیت‌ها فراهم شده است. بسیار امیدوار هستیم که در آینده‌ای نه چندان دور مشهد در ارتباط با زیارت بتواند در وهله اول مشکلات را حل کرده و در وهله بعدی ارتقا را فراهم کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->